OUTFITS NYTT I GARDEROBEN INSPIRATION VILL HA SNO STILEN DAGENS BILD

Mitt 2012 i text & bild!

JANUARI. År 2012 välkomnades med nyårsfest och en systerhelg i Norge! Januari präglades till stor del av lycka, bland annat för att jag gjorde saker jag mådde bra av och för att jag var pepp inför min post som chefredaktör för tidningen Goodwill. En mamma-dotter-helg spenderades i Sthlm och vi såg bland annat musikalen Spamalot och skrattade så att tårarna sprutade! Tillsist.. Thailand - vad ska jag säga? LYCKA!
 

FEBRUARI. Jag, Elin och Therese levde livet i Thailand med nyfunna vänner, stekhett väder och kajakturer! Hade även turen att ha min syster på samma ställe många gånger vilket var väldigt uppskattat! Jag levererade mitt första nr av Goodwill och var stolt som en ingen annan. Har aldrig gjort ett tidning innan, grym känsla! Vi firade Elin som fyllt 25, jag kammade hem ett VG på statistiken och hade en galet rolig och spårad capskväll. Peppet flödade! Bäst av allt var helt klart kontaktmannakonferensen där jag träffade fantastiska människor, festade galet och gick på inspirerande föreläsningar. Oförglömligt!
 
MARS. Med mars tittade solen fram, rejält. Utan att överdriva kunde jag ligga i bikini och njuta av solen, hur galet!? Familjen gjorde ett Norgebesök och utöver det pluggades det en del. Det bästa minnet var när jag efter en tenta fick reda på att pappa köpt säsongskort till mig. Det var lycka i sin renaste form! I slutet av mars blev det mindre plugg och mer utgångar. Overallsittning, en annan galen kväll med karlekoniter och min kanske skevaste utgång någonsin ägde rum. Lära sig av sina misstag var det ja.. Efter detta menar jag det! Ett annat av mina fina minnen är stunden då jag och Elin satt på hennes balkong i bikiniöverdel och tog en kall öl. Vårigt värre!
 

APRIL. Denna månad varierades av väldigt bra stunder och andra mindre bra. Högst upp av de bra sakerna hamnade givetvis Bajens hemmapremiär. Hotspot ägde rum och jag fick intervjua både Per Holknekt och Ebba von Sydow - man kan säga att jag var nöjd över min post som chefredaktör! En kväll på score började precis som jag ville och slutade på ett helt annat sätt, så kan det gå.. Som vanligt firade jag valborg i Karlstad med mina tjejer och annars spelade jag fotbollscup med mina kära karlekoniter! Jag blev invald i KEY-dagens projektgrupp och Sthlm besöktes för en resursdag. Jag pluggade högst 2 dagar inför de kommande tentorna och gjorde allt annat istället! Vi testbakade inför caféöppning, jag hade min syster på besök och instagram tog över bloggandet helt. Tyvärr!
 
MAJ. En fantastisk månad på många sätt! Ännu en konferens besöktes, SM i ekonomi, och jag levde livet. Galet bra föreläsningar och ett kärt återseende med många! Vårt café hade en lyckad premiär med supergod mat. Jag njöt på söderstadions läktare varvat med galna tisdagsfyllor med kommittén som jag blev invald i! Även deppiga stunder ägde rum och mamma gjorde mig som vanligt på bättre humör. En fantastisk fotbollsdag med karlekoniter avslutades med en mindre lyckad sittning, tyvärr! Ännu ett år av Tema Jakt gick av stapeln och blev lika lyckat som alltid, bästa mamma! Jag och Jonna bokade resa till London och en tripp till Tyskland planerades..
 
 

JUNI. Ännu en termin avslutades, med en superhärliga middag med tjejerna, men innan dess hann vi med personalfest på Rumpan Bar! Mina fina vänner Sophie & Daniella tog examen och firades med dunder och brak! Den fantastiska resan till London blev äntligen av och vi trivdes som fiskarna i vattnet. Underbara stad! De härliga minnena fortsätter med pressband till festivalen pip (LYCKA!), midsommar, fina utekvällar med mina fina i kga och bajenmatcher. Det ska också tilläggas att jag hade bland den värsta dagarna i mitt liv.. Tillbaka till det roliga så var juni en fantastisk månad på många sätt!


JULI. Jag skulle kunna skriva en novell om denna fantastiska, underbara, härliga och glädjespridande månaden. Lycka var bara förnamnet! Med ett litet undantag var mitt jobb på caféet det bästa tänkbara och jag bakade för fullt! Jag hade många utekvällar med tjejerna som fick mig på bästa humöret och en viss person med tillhörande minnen fick mitt humör att skjuta i luften. Sommarkänslorna sprudlade, en vän twittrade "du är sorglös" till mig och jag kunde inte annat än att hålla med. Mitt hår fick sig ett rejält uppryck som jag älskar! Räkfrossor blev en vana på onsdag följt av en given onsdagsklubb! Min kära kommitté gästade vår stuga och vi levererade årets utan tvekan bästa kväll - om inte galnaste, skevaste och mest härliga! Jag agerade även skogsmulle och plockade svamp och fiskade. Bäst av allt? PIP!! Jag svävade på moln när jag intervjuade TIMBUKTU! Jag kan inte förstå det än idag. Lilla jag. En pratstund med honom. Sinnes! Fantastisk månad, som sagt.
 
AUGUSTI. Jag kan inte påstå att denna månad var sämre! Jag och mamma åt god mat, det var kräftor i mängder, Kennedy till Bajen, innebandy, fantastiska utekvällar, mys med tjejerna och mängder av härligt skratt. Precis som jag vill ha det. Med tiden närmade sig sommarens slut och lyckan gick smått över i en liten ångestladdad känsla. Jag ville inte lämna Karlskoga, mina tjejer och det fantastiska humöret jag var på. En omtenta låg dessutom och gnagde. Däremellan hann jag dock med en tur till Tyskland! Men oj vad min ångest flög åt fanders när jag väl anlände i Karlstad och startade en AWESOME nollning! Jag fick lära känna så många nya härliga människor, festa med mina underbara och bli uppvaktad varje dag. Grym känsla!
 
SEPTEMBER. Nollningen fortsatte in i september och wow, det är helt klart bland det roligaste jag var med om någonsin! Ett stort tack till alla som förgyllde min tid. Denna månad svämmade över med saker att göra med nollningar, KEY och Goodwill. Utöver det hann jag med ett besök hos min älskade syster som flyttat till Sthlm, är så avundsjuk att jag snart spricker! Precis som resterande månader besökte jag söderstadion. En vinkväll, som kan ha varit den spontanste någonsin, blev klockren och lika skev som alltid med mina fina! Mina sämsta stunder hade jag under tiden vi gjorde grupparbete - satans utlandsstudenter! De kan självklart vara trevliga men jag råkade ha en väldans otur..
 

OKTOBER. En efterlängtad finsittning ägde rum och jag hade den perfekta dejten, en klockren förfest pch underhållande middag! Resten av kvällen är inget dock inget att minnas, tyvärr. Ibland blir allt inte som man tänkt sig helt enkelt! Jag kunde glädja mig åt andra saker istället denna månad så som ännu en Goodwill, min lyckade födelsedag och en perfekt skaldjurskryssning (med ett litet undantag!). Min "nyktra" månad blev inte så vit när jag gästade Karlstad och hade en fantastisk utekväll som alltid. Mitt ideella engagemang och skolan tog all min tid och mina föräldrar kom in och gjorde 19 matlådor och fyllde min kyl. Älskade ni! Mitt humör var inte som det brukade, särskilt inte på innebandyplanen där prestationsångesten tog över. Trots detta lyckades jag ha en gaalet lyckad födelsedagsfest med de finaste vännerna. Jag chockade även mig själv med att välja Åre framför Thailand inför år 2013!
 
NOVEMBER. Megakonferensen gick av stapeln och jag var återigen med en helg jag aldrig, aldrig kommer att glömma. Det skämtades om ord jag inte vill skriva här och jag skrattade så att jag tjöt, flera flera gånger. Simon har allt som oftast den inverkan på mig! Annars fick jag min älskade mac och hade en galen capskväll. Jag jobbade hårt inför KEY-dagen och vi levererade ett lyckat PRE-KEY. Ett annat lyckat moment var att jag blev invald till styrelsen år 2013. Ideellt engagemang är nog det roligaste jag vet. Vill göra allt! Ännu en vinkväll med tjejerna styrdes och crazy är förnamnet. Nya bekantskaper gjordes på många håll och härliga stunder spenderades med mina fina.
 
DECEMBER. Den sista månaden på året innehöll minst sagt många ups and downs. Något ångestladdat tyngde mig men mamma & Elin lyckades som alltid styra mig på rätt banor. Mina toppar innehöll KEY-dagen med följande efterfest, en reunion med kommittén och en tidig "nyårsfest" med tjejerna i Karlstad! Julafton firades som alltid med min fina och underhållande familj och juldagen blev lika galen och perfekt som föregående år. Det är någon visst med Karlskoga. Juldagens bravader var bland det roligaste på hela året! Under jullovet besöktes Sthlm och vi firades syrrans födelsedag och besökte släkten. Det var ett par riktigt fina dagar. Avslutningsvis kom nyårsafton som blev en succé med mina tjejer! Efter ett firande av tolvslaget och byte av festställe avtog dock det glada humöret men så här i efterhand är jag oerhört nöjd med kväll ändå!
 
ÅR 2012 - Det har helt klart varit mitt bästa år någonsin. Så mycket jag har gjort! Så många fina minnen att ta med sig! Jag har utvecklat samt pushat mig själv till det yttersta på många plan och träffat vänner för livet. Det har gett resultat. Jag är otroligt nöjd över vart jag står idag och väntar spänt på alla spännande saker som sker det här året! Jag välkomnar år 2013 med öppna armar :)

Kommentarer
Postat av: Karin O

Ser ut som ett fint år:)

Hoppas du fått en fin start på det nya!

kram!

2013-01-05 @ 11:16:55
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0