OUTFITS NYTT I GARDEROBEN INSPIRATION VILL HA SNO STILEN DAGENS BILD

Den langsta dagen i mitt liv!

Tagresan gick verkligen over forvantan och framforallt valdigt fort, hur skont som helst! Val framme i Bangkok tog vi oss nagra disiga soltimmar tills vi borjade shoppingen som slutade nu. Vi har gatt, gatt och gatt i NIO hela timmar! Kare barn alltsa.. fast vi hittade sa himla mycket fint :)

Tyvarr kan jag inte lagga in bilder har sa resten av bilderna fran resan plus resultatet fran all shopping i Thailand far ni se nar jag kommer hem. For nu ar det inte langt kvar! Imorgonbitti aker vi mot flygplatsen och sen har vi ett dygn av flygturer och vantan kvar. Ser fram emot att se mina underbara dar hemma! :)

Ao Nang - Cliff View Resort

Det finns bade pool och gym har! Hade jag inte varit lite for lat hade jag tranat ;)

I eftermiddag tar vi en buss till Surat Thani och darifran tar vi nattag till Bangkok! Haha det kan bli en upplevelse i sig. Sista soldagen idag alltsa.. inte helt okej! Jag har dessutom fatt blasor i ansiktet och det skulle inte forvana mig om jag flagnar bort hela skiten innan jag hinner komma hem. Det vore sorgligt.. Ska vara forsiktig med solandet av ansiktet idag :) Snart syns vi dar hemma - Langtar ♥!

Galen taxitur i Ao nang!

Idag forflyttade vi oss 10 min med longtailbat till fastlandet Ao nang :) Superbilligt boende, fin pool och trevlig personal. Vi tycker till och med att det ar sorgligt att vi bara ska vara har 1 natt! Det ligger dock lite avsides fran sjalva staden men annu en bra sak ar att vi far aka gratis dit :) Vi ar nojda helt enkelt.

Vi tog en tur in dit ikvall och vi shoppade pa oss lite saker och at svingod kyckling! Nar vi skulle aka hem dok taxin inte upp och vi blev lite smatt sura men bestamde oss for att ta en egen taxi. Haha herregud! Han var ung och korde fort for att han visste att vi blev nervosa - Det var lange sen jag skratta sa mycket :)

Railay!

Sahar ser var lilla by ut i Railay, ganska mysigt tycker jag :) Varldens godaste kycklingmackor har dom i alla fall och utsikten ar helt underbar som ni ser!

Vi slog som sagt pa stort igar; Grillspett med kott, bakad potatis med ost, salladsbuffe, frukt och friterad banan med glass! Det hela gick pa 75 kronor, inte illa! Vi blev verkligen matta och belatna :) Efter det traffa vi annu fler fran karlskoga och johanna hade en riktigt karatefylla med dom. Haha!

Ikvall ska Madde och jag ocksa vara med och ta vara sista chang :)

Fran Phi Phi till Railay!

Igar sa vi adjo till Phi Phi for sista gangen den har resan och akte vidare mot Railay! Vi satt pa en stor jattefin bat och solade hela vagen. Klockan var runt 4 och jag somnade hur skont som helst :) Val framme fixade Johanna och Madde ett riktigt bra och billigt hotell med urfin utsikt!

Vi far dessutom bra motion eftersom hotellet ligger uppe pa en kulle ;) Bra for benmusklerna! Ikvall ska vi ata pa ett lite finare stalle som sag ut att ha jattegod barbeque - Mums! Forovrigt ar jag sugen pa svensk mat sa paskmaten kommer sitta som handen i handsken nar vi kommer hem:)

Tattooo!

Jag har varit sugen pa en tatuering saa lange nu och igar smallde vi till! Jag skrev Hammarby IF pa foten och blev grymt jakla nojd! :)

Fest, filmkvall & Snorkling!

I forrgar tog vi oss annu en utekvall och den borjade som vanligt med forkrok pa varat rum! Olspelet fick nog igang oss alla och det blev bada bodyshots och strippning pga av det ;) Haha herregud! Lite dans och kak satt valdigt fint nar klockan borjade bli mycket. Alla var hur trotta som helst sa det blev en tidig kvall och dagen darpa filmkvall. Lite godis och chips till The Notebook: Hur mysigt som helst! Sa jo pappa, vi kan faktiskt trottna pa spriten ibland! Haha :)

Idag gick vi daremot upp ratt tidigt for att aka ivag pa en heldag med snorkling! En longtailbat tog oss runt mellan alla mojliga oar och vi sag bada apor och fina fiskar. Vi var alltsa i solen fran 9-16 vilket betyder att brannan battrades pa ytterligare, det gillar jag! Det blev dock inte mycket mat dar ute sa jag skakade som ett asplov nar vi val kom i hamn. Nu efter lite mat och somn mar jag mycket battre :) Ikvall korkar vi upp for sista gangen har pa Phi Phi - SKAL!

Fina vanner, buckets & Sm-guld = Bra kvall!

Vilken jakla kvall det blev igar! Efter lite strul med forsvunna bilder kunde vi fira som tusan nar en tekniker pa nagot mystiskt satt kunde fa fram dom igen. San jakla tur for Eve och dom som annars inte hade haft en enda bild fran deras resa kvar! Efter lite ipren var aven jag i full gang trots min onda hals och vi forfestade med roliga olspel och gott att dricka :)

Nar vi nagra timmar senare hade smskontakt med pappa ros jag i hela kroppen. Bajen var pa vag mot det forsta sm-guldet i Bandy! Det hela slutade med bajensanger pa stranden i thailand langt in pa natten! Guldet firades fint kan man saga och det var en grym kansla. Bajen Bast!

Idag madde jag dock inte sa bra.. har nog aldrig haft sa ont i nacken samt halsen. Ar helt svullen och tog mig inte upp ur sangen forren ca 1. Vid 3 gick jag och la mig igen och vaknade upp kl 6. Usch! Vill bara fa bort det har N U. Trots detta blir det annu en festkvall och som tur ar bedovar alkoholen! Ska dessutom prata med min alskade pa skype lite senare :) Kommer bli en kanonbra kvall!

Efter tva lugna dagar gar vi pa't igen!

Nu har vara tre kara karlskogatjejer, Eve Kristin & Sofia, landat pa Phi Phi och det ar riktigt roligt att se dom igen! Ikvall finns det inget som heter nykter ;)

Saknar min kara pojkvan och alla andra dar hemma men har ingen hemlangtan alls! Vill hellre ha er alla har sa ni far dela allt det roliga med mig :) Ni ar bast <3

Alskade thaiungar!

Nar vi lag i vattnet forut kom den har lilla ungen fram till oss sa Johanna och Madde borjade direkt att leka med henne :) Jag sjalv som blir lite for forsiktig med barn overlat det garna till dom! Haha :) Hon var valdigt gullig i alla fall och hennes skratt var helt underbart!

Thailand 2010

Igar firade vi som sagt Madde och det blev en riktigt rolig kvall! Forfest med killganget innan vi gick ut och dansade pa stranden. Dar styrdes det sa att dom ropade upp Maddes namn i hogtalarna och sa grattis :) Kul! Nar alkoholen borjade forsvinna ur kroppen kande jag mer och mer hur halsen gjorde ont sa jag kunde inte riktigt ha lika kul pa efterfesten. Fast en sen kvall blev det anda!

Runt 11 imorse motte vi upp Chappy & co for frukost och hang pa stranden. Nu har dom akt vidare mot bangkok och det kanns faktiskt ganska tomt! Dom var huur skona som helst. Sahar pa kvallskvisten har jag i alla fall tagit en massage och den satt som handen i handsken! Harnast ska vi kaka och sen kopa pa oss lite godsaker for film- och spelkvall vantar. Hur mysigt!?

Koh Jum

I tisdags akte vi som sagt ifran Koh Lanta till Koh Jum, som ar en mysigt liten o! Det fanns inte alls manga hotell pa on men jag tror vi hamnade pa det allra basta. Underbarare manniskor far man leta efter! Dom tog sa bra hand om en och vi kande oss valdigt hemma dar :)

Vi hade tva himla bra dagar! Fast.. jag har rakat fa ont i kroppen av sangen samt annu ondare i halsen. Det far bli massage och massa te sa att det gar over fort :) Igar fyllde var kara resekamrat Madde 20 ar och nu nar vi ar pa Phi Phi igen ska hon firas, och huur hon ska firas! Det kommer bli kanonbra :)

Phi Phi - Koh Lanta - Koh Jum

Igar hade vi annu en grym kvall och den pagick till kl halv 6 pa morgonen! Trots att vi hade sagt att vi skulle va hemma ca 2 och absolut inte efterfesta ;) Idag stod namligen resa pa schemat! Lagomt trotta gick vi upp imorse och tog oss till Koh Lanta. For att det skulle bli smidigare med batar osv sa skulle vi ta in en natt har. Sagt och gjort. Vi hamnade pa ett billigt hotell med pool - Harligt! Imorgon reser vi vidare mot Koh Jum och det ser vi verkligen fram emot :)

Fest pa Phi Phi!

Resan hit gick kanonbra och efter lite kaos vid piren lyckades vi antligen hitta ett bra hotell. Det var namligen fullt mest over allt! Nar vi installerat oss bar det av mot stranden och efter det blev det en liten shoppingtur :) Da stotte vi pa Joel & Dennis som vi traffade pa Koh Samui och fest pa kvallen var givet! Det var den roligaste utekvallen pa vaaldigt lange. Traffade sa mycket roligt folk och det ar kul att antligen traffa lite ungdomar ;)

Igar blev det ocksa utgang och idag likasa. Det ar sa harligt har och jag trivs verkligen. Det basta ar att alla samlas pa stranden for att festa och dansa - mycket mysigare an en klubb. Det gillar jag med det har stallet! Det ar sa mycket kul folk och jag kommer sakna dom imorgon nar vi aker vidare mot Koh Jum! Fast sen ska vi tillbaka hit igen nar Kristin & Co kommer :) JAG TRIVS.

Vi solar, badar och njuter till max!

Vi gor inte mycket annat an att sola och bada om dagarna. Det ar heelt underbart! Idag var det helt galna vagor och jag skrattade som ett litet barn nar jag tumlade runt i dom. Fast imorgon slipper vi troligtvis det nar vi aker vidare mot Phi Phi :) Kommer bli roligt med lite ungdomar istallet for bara gamlingar!

Har ni det bra dar hemma :)?

Den har boken laste jag ut pa bara nagra timmar - GRYMT BRA!

Minigolf pa Dino Park!

Idag har varan dag varit hur bra som helst :) Medan dom andra tva gick upp fran stranden runt 3 stannade jag kvar och laste till 4. Det var sa himla skont! Val vid hotellet spelade vi lite yatzy och drack nagra goda cider innan vi borjade fixa oss :) Vi skulle namligen ivag och spela minigolf efter lite kak!

Fy tusan vad roligt det var! Men for min del gick det val lite sisadar till en borjan men jag ryckte upp mig lite pa slutet! Segern tog nog Madde eller Johanna hem ;) Vi hade i alla fall kul och det var det som var huvudsaken :)

Hungry Corner & Karlek

Efter snorklingturen igar var vi och kakade pa ett stalle som jag har atit pa forut har i Karon. Hungry Corner heter det och jag har alltid gillat deras mat! Det ligger sa att man ser ut over havet och vi kom lagligt till solnedgangen! Dar borde ni ata om ni kommer hit, ta den roda curryn den ar supergod! :)

Jag saknar dig och alskar dig hjartat! Onskar att du vore har med mig <3

Coral och Raya Islands

Vi har haft en SUPERHARLIG dag! Underbaraste vattnet, fina fiskar och harlig miljo :) Helt klart vart pengarna - Vi ar supernojda!

Hellre Karon an Patong!

Imorse anlande vi till Karon och vi akte direkt till hotellet vi kande till. Dar hade vi tankt traffa Sri som hon heter men hon hade tyvarr slutat! Det var till och med dyrare an vad vi mindes sa det blev inte alls som vi tankt oss. Efter lite letande hittade vi ett annat mysigare hotell som vi far betala 77 kr natten for! Det ar frascht och brevid finns det ett stalle med jattegod och dessutom billig frukost! Det var vi glada for imorse nar vi kom :)

Direkt nar vi hade gjort oss hemmastadda imorse gick vi ner till stranden som var tusen ganger battre an den i Patong! Inget smutsigt vatten men det ar daremot en hel del vagor.. Fast inga tsunamivagor som tur ar! Vi kanner hur som helst att vi kommer trivas mycket battre har!

Mitt humor sviktade dock lite ikvall i och med att jag tappat bort min kamerasladd. Den ar antagligen kvarglomd pa det andra stallet.. Hur som, jag tanker kopa lite godis nu sa det blir nog battre och det funkar ju att lagga in bilder anda :) Imorgon ska vi forresten gora en dagstur! Vi ska till Coral och Raya island for att snorkla och uppleva lite finare strander - Det kommer bli toppen!

Vardagen i Patong

Som ni ser ar det inte bara frid och frojd har - En kvall nar vi glomde myggspray blev vi attackerade av massa myggor (Som ni ser pa Johannas ben!). Jag kunde rakna upp till 25 myggbett pa bara en liten platt. Sa nu smorjer vi in oss noga innan vi gar ut om kvallarna :)

For nagra timmar sen akte Sofie ifran oss hem till kalla Sverige och det var riktigt trakigt! Hon ar en rolig prick :) Sa nu sover vi en natt till pa Noble House och imorgonbitti aker vi 15 min harifran till Karon.

Vattnet i Patong har varit skitackligt under den tid vi varit har! Det ar nastan som mockeln, om inte varre. U s c h. Man kan inte ens se bottnen och det ligger skrap overallt. Vi hoppas att det ar battre pa Karon! Nu ska vi ga och gora den sista shoppingen har och kaka lite nudlar. Dom ar sa jakla goda!

Vi trivs!

Den sista kvallen pa Koh Lanta at vi lite tidigare sa vi hann se ut over vattnet och det blev sa himla fint! Verkligen jattemysigt och jag njot av en bakad potatis med kyckling i rod curry till. M U M S! Sen fixade vi biljetter till Phuket av en urgullig tant! Hon hade varit hur sur som helst dagen innan men nar vi kom tillbaka igen sa los hon typ av lycka. Kul att bade dom och vi blir nojda :)

Val framme i Phuket tog Sofie oss till ett hotell hon visste och sahar ser det ut! Otroligt frascht och vi har skjutit ihop sangarna sa vi far plats allihopa. Vi ger 56 kr var per natt - Hur bra som helst med tanke pa att vi raknade med 100 kr per natt. Vi ligger alltsa bra till i bugdeten trots all shopping!

Trots att jag alskar den thailandska maten sa bestallde jag in en pizza igar. Och vilken pizza! Helt underbart god och jag har ju anda 3 veckor kvar att ata thai :) Efter det tog vi oss en shoppingtur och jag hittade finaste conversen till Mackan men jag blir sa osaker pa storleken. Jag kan vara den med mest beslutsangest. Hatart! Fast jag maste saga att jag ar riktigt bra pa att pruta :) Det ar jag nojd med!

Klockan 4 pa morgonen kom vi tillbaka till hotellet igen efter en lyckad utgang. Alla var sa himla glada hela kvallen och vi trivdes verkligen! Roligast var nastan vagen till utestallet, vi tog sa manga fula men roliga bilder :) Det kommer bli kul att kolla tillbaka pa alla nar man kommer hem! Pa tal om hem - jag saknar mina nara&kara! <3

Framme i patong!

Idag lamnade vi alltsa mysiga Koh Lanta for det mer stressiga Phuket. Det var inte alls meningen fran borjan men i och med att Sofie reser hem harifran sa ville vi gora henne sallskap dom sista dagarna! Pa sondag planerar vi att gora en utflykt till lite finare oar och sen aker vi till Karon ett par dar for att halsa pa en thailandare vi kanner till dar :)

Det passade ganska bra att vi akte ifran Lanta anda for vi rakade bli lite okanda.. Nar vi skulle till vart hotell i tisdags sa vi som vanligt Green Garden och vi fick ett ovantat bra pris! Glada blev vi men nar han stannade vid Bee Garden och upptackte att det var langre bort sa blev inte han lika glad! Haha :) Darfor kravde dom mer pengar av oss igar.. Sa kan det ga! Jag kommer dock sakna dom otroligt sota ungarna, som ni ska fa se bild pa, och kattungarna! Varldens goaste.

Fast nu ar vi i patong och ska uppleva det ocksa :) Mycket mer folk, lite som turkiet, men det ska allt ga! Sen vi kom har timmarna spenderats pa stranden och nu sitter jag och Madde har. Snart ska vi fixa iordning oss for att ata och efter det vantar lite shopping. Det rycker dessutom i partytarmen sa ikvall blir det fest ;) Hoppas ni har det bra i Sverige trots snon - onskar ni kunde fa vara har allihopa!

Koh Lanta

Har ar lite blanade bilder fran de senaste dagarna :)

Det ar sa himla harligt att vakna upp till vagor som slar mot stranden! Idag var jag lite extra pigg sa jag passade pa att ta mig en springtur pa 30 min. Jag kande mig jakligt hurtig faktiskt! :) Annars sa slappar vi vid stranden hela dagarna tills vi gor iordning oss och aker in till staden Saladan. Dar ater vi vid havet och kollar in shoppingutbudet. Sjalv tycker jag att det var mycket battre i Koh Samui men imorgon aker vi vidare mot Phuket och dar ar det ocksa bra!

Varje dag aker vi forbi ett stalle dar det med stora bokstaver star Bajen! Jag tog kort for att visa dig pappa :) Det ar en svensk som har en restaurang\bar och han ar en renodlad hammarbyare. Tyckte det var lite kul! :)

Ekorren pa bilden bor pa internetcafet jag sitter pa nu och han ar saa sot. Det ar ett av alla djur vi har stott pa har i Koh Lanta! Vi har ursota kattungar pa vart hotell och odlor mest overallt. Det ar lite charmigt faktiskt, djurvan som jag ar :)
Nejni, nu ska jag till stranden och gotta mig igen! Karlek till alla er dar hemma och annu mer karlek till min alskade pojkvan som jag saknar sa in i norden <3

Koh lanta - Vi trivs!

KOH SAMUI

KOH LANTA

Igar borjade var resa till Krabi klockan 06.00 pa morgonen och trotta som vi var sov vi en del under resan! Efter taxi, buss, farja och mera buss var vi framme i Surat Thani dar vi skulle vanta pa annu en buss. Dar fick vi valja en destination i Krabi och det blev Anoang. Tva timmar senare anlande vi inte direkt dar vi skulle.. utan biljett fran det forra stallet kunde vi inte bevisa det. Vi hade blivit lurade! Det var sa vi hamnade i Koh Lanta.

Trots att vi hade blivit lurade holl vi humoret uppe och det blev bara battre nar vi anlande till varat hotell Green Garden som var sa himla harligt; Vi betalar 56 kr natten for en bungalow som ligger precis vid havet! Idag at vi en riktig frukost for forsta gangen pa hela resan. Tror ni jag har saknat agg och brod eller? Ar lite smatrott pa yoghurt ;) Vi planerar att vara kvar i 3-4 natter och darefter vet vi inte riktigt annu. Det visar sig! :)

Jag vet inte om ni forstod det av det forra inlagget men vi har fatt med oss en till resekramat , Sofie fran karskoga foljer med oss i en vecka och det tycker vi ar himla trevligt :) Sa ikvall tanker vi fyra aka in till staden, ca 15 min med tuktuk, for att ata vid piren :) Koh Lanta och Koh Samui ar som dag och natt! Uteliv och shopping dar och bara njutning har. Det ar roligt att uppleva skillnaderna!