OUTFITS NYTT I GARDEROBEN INSPIRATION VILL HA SNO STILEN DAGENS BILD

Lättare kan det inte bli!


Tänkte dela med mig av det enkla receptet till min favoritpaj!

Ingredienser:
Pajdegen
3 dl Mjöl
125 g Smör
2-3 msk vatten
- jag brukar göra dubbel sats vid en form som ovan!

Fyllningen
Ruccola
Soltorkade tomater
Fetaost
Oliver
- Här kan man välja och vraka mellan allt man tycker är gott!

Äggstamning
3 dl mjölk
3 ägg
+ salt och peppar

Gör så här:
Blanda ihop ingredienserna till pajdegen och tryck ut det i formen, hacka sedan med gaffel och låt den stå i kylskåpet ca 1 h. Stek ruccolan i olja och ha sen ner resten. När pajdegen har blivit klar lägger man i fyllningen och häller därefter över äggstamningen som man vispat ihop. Låt den stå i nedre delen av ugnen på 200 grader i ca 30-40 min. Enkelt och supergott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0