OUTFITS NYTT I GARDEROBEN INSPIRATION VILL HA SNO STILEN DAGENS BILD

SM i Ekonomi!

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg fick jag en plats som konferensdeltagare på SM i ekonomi som i år höll hus i Kalmar! Den 10-13 maj befann jag mig således där tillsammans med över 200 andra ekonomer och hade en av de bästa helgerna någonsin. Att träffa så engagerade, drivna, smarta, öppna och roliga människor gör en glad i hela själen.




Att gå upp kl 02.30 natten till torsdagen gick lättare än väntat och runt 4 startade vi den långa bilresan mot Kalmar. Väl framme tog vi en snabbvisit på Öland, bästa gänget! Efter incheckning och ett besök på Guldfågeln Arena blev det tävlingar och häng innan vi trötta som få slocknade på våra luftmadrasser.




Fredagen var föreläsningarnas dag. Och vilka föreläsningar sedan! Johannes Hansen bjöd på en peppande föreläsning där applåder delades ut hejvilt - Fuck your fears! Jesko von Koeningsegg var även han där och gjorde en bra föreläsning. Bäst enligt mig var dock Martin Björgell, honom skulle jag vilja ge alla applåder i världen till. Ögon som tårades blandades med skratt och föreläsningen fick ett häftigt avslut med "musikalanda"! Get shit done! Rachel Thölix avslutade med en givande föreläsning. Överlag kan man sammanfatta förmiddagen med: Åt helvete med jantelagen!



Fredagskvällen gick under "Anno 1987" och vi från Karlekon blev Simpsons för en kväll. Det blev dessutom en oerhört rolig kväll med spex, sånger och himla god mat! Dansa Pausa tillägnas denna kväll och så fort jag hör den så här i efterhand tänker jag tillbaka på alla härliga stunder jag upplevde! Härj in på småtimmarna var givet och att byta bort alla kläder likaså. GULDKVÄLL.



Efter en dag med superbra tips från huvudsponsorerna var det äntligen dags för den stora finalen där vinnarna i SM i ekonomi skulle koras! Jag blev grymt jäkla imponerad av de tävlande och STORT grattis till Handelshögskolan i Göteborg som kammade hem vinsten - både äran och en check på 30 000 kr!



En helg utöver det vanliga skulle såklart avslutas med något alldeles speciellt; En bal på slottet! Alla var obeskrivligt fina och Kalmar slott är en byggnad för sig! Det var tacktal, supergod mat, dans, en stor skopa skratt och prat långt in på morgonen. Att vakna upp på söndagen och inse att helgen hade sprungit iväg var inte lika roligt men OJ så värd helg! Ett extra plus i kanten till roligaste Simon som fick mig att skratta konstant under hela helgen.

Jag vill även tacka bästa projektgruppen, Kalmar Ess, S.E.R.O. och alla fantastiska människor jag träffade i Kalmar för en toppenhelg! Hoppas att vi ses på nästa konferens i Gävle :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0